Przedsiębiorstwo Usługowe Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o., powstało w 1992 roku w wyniku podziału TPGKiM znajdującego się przy ulicy Jagiełły 6. W grudniu 2013 r, nastąpiło połączenie dwóch gminnych spółek – PUGK Sp. z o. o. w Nidzicy z ZBM Sp. z o. o. w Nidzicy. W wyniku tego połączenia w naszej Spółce powstał nowy zakład – Zakład Zarządzania Nieruchomościami. Głównym zadaniem zakładu jest gospodarowanie nieruchomościami komunalnymi i gminnym zasobem mieszkaniowym. Zakładowi powierzono również zadania gospodarowania targowiskiem miejskim i obsługą szaletu miejskiego. W 2020 roku został zlikwidowany Zakład Zieleni, a realizacja zadań została przekazana Zakładowi Oczyszczania.
Od 2020 roku w PUGK SP. Z O.O. działają:
Zakład Oczyszczania
Zakład Zarządzania Nieruchomościami
Zakład Energetyki Cieplnej
Zakład Administrowania Cmentarzem
Spółka działa na podstawie:
- aktu założycielskiego Przedsiębiorstwa Usługowego Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. ,
- Ustawy z dnia 15 września 2000r. Kodeksu spółek handlowych (Dz. U. z 2020r. poz. 1526 t.j.),
- Ustawy z dnia 20 grudnia 1996r. o gospodarce komunalnej (Dz. U. z 2019r. poz. 712 ze zm. t.j.).
Założycielem Spółki jest Gmina Nidzica.
Siedzibą Spółki jest miasto Nidzica, przy czym:
- Zarząd, Dział Administracji, Dział Księgowości, Zakład Oczyszczania, Zakład Zarządzania Nieruchomościami, kasa główna, znajdują się przy ulicy Kolejowej 17,
- Zakład Energetyki Cieplnej, znajduje się przy ul. Rataja 11
- Zakład Administrowania Cmentarzem, znajduje się przy ulicy Tatarskiej.
Zakład Oczyszczania realizuje zadania w zakresie m.in.:
- Utrzymania czystości pasów drogowych (w tym jezdni, parkingów, chodników, pasów zieleni) miasta,
- Zimowego utrzymania dróg,
- Remontów dróg (w tym remonty i odnowa oznakowania poziomego),
- Usuwania nielegalnych wysypisk odpadów,
- Wywozu nieczystości stałych i płynnych,
- Utrzymanie terenów zieleni miejskiej,
- Utrzymanie obiektów parkowych,
- Utrzymanie jeziorka miejskiego,
- Utrzymanie urządzeń melioracji wodnych,
- Utrzymanie czystości i porządku na gminnych gruntach,
- Dbałość o stan techniczny i wyposażenie bazy Zakładu,
Zakład Zarządzania Nieruchomościami realizuje zadania w zakresie m.in.:
- Prowadzenia ewidencji nieruchomości, budynków, mieszkań, lokali użytkowych, garaży, gruntów oraz urządzeń technicznych jak również powierzchni użytkowej zasobów mieszkaniowych,
- Kompleksowego prowadzenia spraw związanych z przydziałem i zawieraniem umów na lokale użytkowe, garaże, grunty, i lokale mieszkalne przeznaczone na najem,
- Wykonywaniem obsługi finansowo – księgowej lokali komunalnych, lokali socjalnych, garaży i innych
- Ustalanie potrzeb remontowych zasobów komunalnych,
- Przyjmowanie zgłoszeń usterek, wniosków i skarg mieszkańców lokali gminnych oraz ich realizacja,
- Prowadzenie na bieżąco książki obiektów budowlanych w zakresie wykonywanych
- Przeglądów technicznych budynków mieszkalnych, corocznych i okresowych,
- Utrzymywanie gminnych placów zabaw,
- Wykonywanie prac remontowych i konserwatorskich w lokalach i budynkach gminnych,
- Wykonywanie robót budowlanych zleconych przez Gminę,
- Rozbiórka obiektów budowlanych,
- Roboty związane ze wznoszeniem budynków mieszkalnych i niemieszkalnych
Zakład Energetyki Cieplnej realizuje zadania w zakresie m.in.:
- Produkcji, przetwarzania, przesyłania oraz sprzedaży energii cieplnej
- Utrzymania ciągłej sprawności wszystkich urządzeń ciepłowniczych,
- Eksploatacji urządzeń ciepłowniczych oraz ich konserwacji, remontach i modernizacji,
- Przygotowywania taryf do zatwierdzenia przez URE,
- Przyjmowania zgłoszeń Odbiorców o zakłóceniach w dostawie energii cieplnej oraz ich usuwania,
W celu podłączenia do sieci ciepłowniczej należy złożyć stosowany wniosek.
Zakład Administrowania Cmentarzem zajmuje się m.in.:
- prowadzeniem cmentarza komunalnego,
- prowadzeniem dokumentacji oraz racjonalnej gospodarki powierzchnią grzebalną (zgodnie z obowiązującym planem zagospodarowania terenu cmentarza),
- pobieraniem opłat za korzystanie z Cmentarza Komunalnego w Nidzicy,
Przedsiębiorstwo Usługowe Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. jest do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00.
Kasa czynna w godzinach od 8.00 do 14.00 (przerwa 10:00-10:30)
Dane kontaktowe:
Sekretariat Paulina Bruszewska:
tel./fax 89 625 24 28
e-mail: sekretariat@pugknidzica.com.pl
Zarząd
Prezes – Andrzej Jabłonka
e-mail: a.jablonka@pugnidzica.com.pl
Wiceprezes – Paweł Łazicki
e-mail: p.lazicki@pugknidzica.com.pl
Dział Księgowości – 86 625 27 30
Zakład Oczyszczania 89 625 22 62
e-mail: z.oczyszczania@pugknidzica.com.pl
Kierownik – Łukasz Klimaszewski tel. 660 754 862
e-mail: l.klimaszewski@pugknidzica.com.pl
Zastępca Kierownika – Agnieszka Pawłowska tel. 664 748 922
e-mail: a.pawlowska@pugknidzica.com.pl
Zakład Zarządzania Nieruchomościami 86 625 29 89
Kierownik – Wojciech Wasilewski 502 731 044
e-mail: w.wasilewski@pugknidzica.com.pl
Dział Administracji – 89 625 29 89
Dział Rozliczeń – 89 625 29 56
Zakład Energetyki Cieplnej
Kierownik – Paweł Łazicki tel. 606 925 140
e-mail: p.lazicki@pugnidzica.com.pl
Zastępca Kierownika – Sławomir Pietrowicz tel. 691 383 718
e-mail: s.pietrowicz@pugknidzica.com.pl
Zakład Administrowania Cmentarzem
Kierownik – Agnieszka Mozolewska tel. 664 979 534
e-mail: a.mozolewska@pugnidzica.com.pl